Imuninė sistema. Kada bei kam naudinga badauti remiantis ajurvedos medicina?

Imuninė sistema. Kada bei kam naudinga badauti remiantis ajurvedos medicina?

Badavimas pagal Ajurvedą

 

Badavimas yra puikus būdas atjauninti organizmą. Organizmas reikalauja gausaus energijos kiekio virškindamas maistą. Badavimas leidžia pailsėti visai virškinimo sistemai, o ši sutaupyta energija nukreipiama savęs gydymo ir tvarkymo operacijoms. Per organizmo valymo, detoksikacijos, badavimo procedūrass sustiprinama imuninė sistema, o to pasekoje pagerėja tiek fizinė tiek emocinė sveikata, kūnas atsigauna.

Badavimas ajurvedoje taikomas siekiant sustiprinti virškinimo ugnį, bei sunaikinti susikaupusius toksinus iš kūno ir proto. Ilgas badavimas ajurvedoje nėra rekomenduojamas, kadangi bet kokie apribojimai išbalansuoja  došas (ypatingai vatą), o tai gali sukelti šalutinius efektus, kaip pvz.: audinių nykimą. Sergant badauti reiktų tol kol neatsiras tikras noras valgyti. Badauti reikėtų tol, kol jaučiamės lengvesni, žvalesni ir sveikesni be maisto. Kai tik pradedame prarasti jėgas bei energiją svarbu  pavalgyti, tačiau rinktis geriau došas balansuojantį, lengvą bei audinius stiprinantį maistą (atsižvelgiant į gyvenimo būdą sezoną, bei kitus faktorius).

Juk daugiausia dėl blogų įpročių senka jėgos ir atsiranda ligos. Žalingi įpročiai silpnina mus, energijos atsargos mažėja ir organizmas nusilpsta. Jums nebeužtenka energijos visiškai išvalyti organizmą. Energijai sumažėjus, sulėtėja visos šalinimo sistemos – žarnyno, inkstų, odos ir plaučių veikla. Šiems organams neužtenka energijos funkcionuoti visu pajėgumu. Tuomet nuodai kaupiasi organizme ir daro baisią žalą. Nuodingos atliekos kaupiasi įvairiose organizmo vietose, veikia nervų sistemą ir jūs kenčiate skausmus. Tai gamtos signalai. Ji įspėja jus, kad jūs gyvenate ne pagal tą tvarką, kurią ji nustatė, rūpindamasi jūsų gerove. Bet jūs dėl to kaltinate bet ką, užuot nustatę tikrąsias nemalonumų priežastis. P. Bregas

Pagrindinės badavimo rūšys:

  • Valgant vien lengvą maistą;
  • Valgant vaisius, daržoves ir sultys;
  • Atsisakant kieto maisto ir geriant skysčius;
  • Sausas (atsisakant tiek skysto, tiek kieto maisto);

Renkantis badavimo būdą atkreipti dėmesį į tokius faktorius kaip:

  • Konstitucija
  • Virškinimo ugnis
  • Toksinų kiekis organizme
  • Bendra fizinė ir emocinė sveikata
  • Sezonas
  • Gyvenimo tempas

Sergant chroninėmis ligomis būtina prieš tai pasikonsultuoti su gytotoju!

Patartina atsižvelgti į konstitucinius ypatumus jeigu ruošiamės badauti:

            Vata

Badavimas vata konstitucijos žmonėms nerekomenduojamas ilgiau negu 1-2 dienas. Ilgesnis kelių dienų badavimas šio konstitucinio tipo žmonėms gali pakenkti metaboliniams procesams, kurios atstatyti gali užtrukti kelis mėnesius. Badaujant geriau vartoti šiltus gėrimus su citrina ir medumi, sultys, pieną, pasukas, jogurto ir vandens mišinius (jeigu nėra alergiški pieno gaminiams). Svarbu nevartoti šaltu gėrimu.

            Pita

Žmonėms turintiems daugiausia ugnies elemento taip pat nereikėtų persistengti badaujant, kadangi jie ir taip pasižymi stipria virškinimo, kuri dar labiau įsiplieks badavimo metu. Badaujant puikiai tinka vaisių (skiestos) arba daržovių sultys. Reiktų vengti sūraus skonio.

            Kapha

Žmonėms kurie labiausiai mėgsta pavalgyti ir pasižymi stambiu sudėjimu, svarbu išsiugdyti reguliarius badavimo įpročius tam, kad palaikytų gerą virškinimo ugnį. Badaujant reiktų vengti saldžių sulčių

Ženklai, kurie nurodo, jog badavimas pavyko:

  •             Lengvumas kūne, aiškumas prote ir padidėjas energijos kiekis;
  •             Geras virškinamojo trakto darbas be meteorizmo ar pilvo pūtimo simptomų;
  •             Švarus liežuvis be apnašų

Norint badauti ilgesnį laiką, svarbu prieš tai profesionaliai pasikonsultuoti, kadangi galime patirti stresą, kai organizmas pradės mobilizuoti esančius toksinus greičiau negu mūsų organai šalins juos.

Kas valgo per daug ar per mažai, kas miega per ilgai ar per trumpai, tas negali būti yogas, o Arjuna. Bhagavad-gita (6.16)

žirniai

Share this post
  , , , ,


Palikti komentarą

%d bloggers like this: