Filosofija. Psichologija. Sveikata

Kodėl svarbu laiku eiti miegoti?

Kodėl svarbu laiku eiti miegoti?

 

Svabu išsiugdyti tinkamus reguliaraus miego įpročius. Miegas (nidra)- natūralus prarasto gyvybingumo atgavimo metodas; jis laikomas proto maistu. Miegant kūnas atsinaujina ir atgauna jėgas. Šrotos, dhatu ir odžasas yra aktyviai atkuriami ir koreguojami.Vėlyvasisi kėlimasis apsunkina vatą ir sukelia daugelį vatadošos veiklos sutrikimų. Jei miego nepakanka, jutimai nepailsi, jų veikla silpnėja. Be to, protui nesuteikiama galimybė pailsėti ir atgauti energiją. Todėl sunku sutelkti dėmesį, apima mieguistumas.

Patarimai:

    • Palanku eiti miegoti kuo anksčiau, vėliausiai 23h vakaro; nuo 22:00 pradeda vyrauti pita doša (tai reiškia jog gali atsirasti noras užsiimti kokia nors veikla ar net valgyti); Miego valandos nuo 21- 24h mūsų nervų sistemai turi didžiausia įtaką.
    • Keltis rekomenduojama kuo anksčiau, geriausia prieš saulės patekėjimą, anksčiau išsijudinti yra paprasčiau kai jau priprantame, nes tuomet vyrauja vata doša (vėjo elementas, kuris atsakingas už judėjimą);
    • Prieš miegą nepersivalgyti, ypač vengti sunkaus maisto, kuris ilgai virškinamas ar stimuliuoja mūsų psichika (pvz. kava, žalia ar juoda arbata, šokoladas, cukrus).
    • Šiltas pienas su medumi bei prieskoniais (kardamonas, cinamonas, imbieras tinka be to turi gleives neutralizuojantį poveikį);
    • Suplanavus iš vakaro rytdienos darbus, kelsimės lengviau.
    • Prieš miegą mūsų intelekto stiprinimui palanku skaityti dvasinę literatūrą, melstis bei medituoti
    • Vakarienei geriau rinktis lengvesnį maistą (geriausiai tinka lengvos daržovių sriubos, troškiniai, šiltas pienas);
    • Pravėdinti miegamąjį, palaikyti švarą;

    Pasak Ajurvedos mūsų vidinis, biologinis kūno laikrodis (paros ritmas) veikia geriausiai, kai dera su išorine aplinka. Pavyzdžiui, sveika keltis anksti rytą, o naktį išsimiegoti bent jau šešias valandas. Kai vidinis ritmas sutrikdomas ir prieštarauja  aplinkai,- tarkim, taip gali atsitikti, patekus į kitą laiko zoną, nukeliavus ilgus nuotolius, dirbant naktinėje pamainoje arba kamuojant nemigai, – ši disharmonija neigiamai paveikia fizinį kūną. Tai gali pasireikšti vidurių užkietėjimu, galvos skausmais, prastu apetitu, nesugebėjimu susikaupti, vatos apsunkimu ir nervų sistemos sutrikimais.

    Sveikam suaugusiam žmogui paprastai pakanka 6- 8 valandų miego. (vatai ilgiausiai reiktų miegoti, kaphai trumpiausiai, pitai vidutiniškai) Ligoniai, vaikai, seni žmonės, asmenys kurie dirba sunkiai fizišką darbą gali miegoti ilgiau. Miegas padeda stabilizuoti došas ir dhatu funkcija

 

!Pirmieji požymiai, jog mūsų nervinė sistema per naktį nepailsėjo – tai dėmesio koncentracijos sumažėjimas, nervinė įtampa, dirglumas,  žalingų įpročių sustiprėjimas, valios susilpnėjimas, silpnumas, pesimizmas, vangumas, apetito sumažėjimas, sunkumas visame kūne,  fizinis nuovargis. Nesilaikant dienos rėžimo bei valgymo įpročių galimi fizinės sveikatos ir nervinės sistemos sutrikimai.

Mėnulis veikia mūsų nervinę sistemą, o saulė atsakinga už energija bei gyvenimo džiaugsmą, todėl ignoruodami gamtos ritmus daug prarandame.

Kas anksti keliasi, tam ir Dievas padeda (Lietuvių liaudies išmintis)

Literatūra

http://patarles.dainutekstai.lt/z/c274812

Knyga “Ajurveda – mokslas apie gyvenimą ir sveikatą” (144pusl)

http://www.ekodiena.lt/dienos-rezimas-kelias-i-laiminga-ir-sveika-gyvenima/

http://www.menuliokalendorius.info/langas4.html

http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-18739/straipsnis/Menulio-itaka-zmogui-gamtai-ir-orui—tiesiog-mitologija-ar-dar-mokslo-neirodyta-realybe??l=2&p=1

http://www.sveikaszmogus.lt/Miegas-6715-Miego_faziu_klasifikacija

http://www.luciddreamexplorers.com/dreamscience/

http://www.pasveik.lt/lt/ligos-ir-sindromai/miego-sutrikimai/43835

http://science.howstuffworks.com/life/inside-the-mind/human-brain/dream2.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Rapid_eye_movement_sleep

http://2012books.lardbucket.org/books/beginning-psychology/s09-01-sleeping-and-dreaming-revitali.html

http://www.ninds.nih.gov/disorders/brain_basics/understanding_sleep.htm

Click to access Dienos.rezimas.pdf

Dienos ritmas vaikams

Dienos ritmas vaikams

 

Palikti komentarą